Leden 2014

Pack aktualních jízdních řádu MHD Karlovy Vary

31. ledna 2014 v 20:20 Games

První pack aktualních jízdních řádu MHD Karlovy Vary platné od 1.1.2014 pro mapu Karlových Varů pro OMSI 1 & 2.

Cheb čeká na troleje z Německa – vrátí ho na evropskou železniční mapu

31. ledna 2014 v 20:17 Karlovarský Kraj
Cheb - Do bavorského Hofu jezdí od loňského prosince elektrické vlaky z Drážďan. Dále směrem na Norimberk se cestující stále dostanou pouze motorákem, ale mělo by se to změnit. Karlovarský kraj usiluje o to, aby německý správce kolejí DB Netz při elektrizaci nezapomněl ani na odbočku z tzv. Sasko-francké magistrály, která vede z Ředvic (Marktredwitz) do Chebu. Potom by konečně nabyl kýženého mezinárodního významu rekonstruovaný železniční koridor Praha-Cheb a opět posílil význam regionu jako význačné evropské železniční křižovatky.
Přes Cheb je nyní díky napojení na síť Supercity nejrychlejší železniční spojení z Prahy do Norimberku - za 4 hodiny a 34 minut (někdejší přímé rychlíky přes Domažlice jezdily o čtvrt hodiny déle). Na rozdíl od minulosti, kdy přes Cheb jezdil slavný vlak Karlštejn, je ale nutné přestoupit. Vedení Karlovarského kraje se to nelíbí, Cheb dnes není významnou železniční křižovatkou, ale spíše místem na úplném okraji německé i české železniční mapy. Problém spočívá v tom, že Správa železniční dopravní cesty ani její německý protějšek DB Netz zatím trať z Chebu dále na Norimberk neelektrizovaly. "Chybí jak na části českého území, tak na části německého území elektrifikovaná trať. Z toho důvodu tam nejezdí přímé spoje," shrnula mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.

V představách krajského vedení by mohly z Prahy do Norimberku jezdit přímé spoje Pendolino, ale význam Chebu by vzrostl také díky silnější nákladní dopravě. "Pro karlovarský region je důležité, aby bylo napojení pro těžkou dálkovou nákladní dopravu," zdůraznil náměstek hejtmana Petr Navrátil (ČSSD).

Pár screenshotů z Varů

31. ledna 2014 v 20:13 Games
Opět vám přinášíme několik zajímavých screenshotů z připravované mapy Karlových Varů pro simulárory OMSI Omnibus Simulator a OMSI 2.

Vlaky až do centra Horního Slavkova? Pokud bude trať, kraj je objedná

31. ledna 2014 v 20:08 Karlovarský Kraj
Horní Slavkov (Sokolovsko) - Aby jezdily vlaky až do centra Horního Slavkova, by chtěl Karlovarský kraj. Zavázal se, že pokud Správa železniční dopravní cesty opraví traťový úsek z místní části Kounice, kde dnes trať z Krásného Jezu končí, vlaky na něm objedná. SŽDC loni zprovoznila trať Krásný Jez - Kounice na žádost slavkovského výrobce nákladních vagonů. Karlovarský kraj se potom rozhodl, že bude o víkendech objednávat osobní vlaky.
Po obnovené trati jezdily na okraj Horního Slavkova osobní vlaky loni v létě o víkendech a na letošní rok Karlovarský kraj opět objednal dopravu pouze na soboty a neděle od dubna do září. Krajské vedení uvažuje i o objednání více spojů. "Uvažujeme o rozšíření provozu na delší období a s větší frekvencí vlaků," uvedl náměstek hejtmana Petr Navrátil (ČSSD). Aby byly vlaky úspěšné, bylo by lepší, kdyby mohly jezdit až do centra Horního Slavkova. Na rozdíl od mnoha jiných měst má železnice ve Slavkově ideální podmínky, trať vede jen pár desítek metrů od náměstí. Případná oprava trati je ale záležitost Správy železniční dopravní cesty. Ta by nyní mohla o rekonstrukci železnice Kounice - Horní Slavkov začít uvažovat. "Rada Karlovarského kraje vyjádřila takzvaný veřejný zájem, v podstatě závazek, že pokud se trať opraví, budou na ní jezdit vlaky," upozornil náměstek hejtmana Petr Navrátil (ČSSD).

Víkendové vlaky do Kounic měly loni u cestujících velký ohlas. Kraj přitom k objednávce osobních vlaků zprvu přistupoval velmi obezřetně, jeho zástupci hovořili o zkušebním provozu, na který by již nemuselo nic navázat. Posléze ale pohled na slavkovské vlaky změnili. Zda se jim skutečně podaří prosadit obnovu dráhy až do slavkovského centra, ale závisí především na penězích, které státní správce kolejí bude mít. Rekonstrukce úseku dlouhého 1,6 kilometru totiž vyjde až dvakrát dráže než oprava šestikilometrové trati z Krásného Jezu do Kounic dokončená loni. Ve Slavkově jsou totiž dva mosty a tunel. Podle náměstka Navrátila chybějí na mnoha místech koleje, které rozkradli zloději kovů.

Přes Horní Slavkov vedla železniční trať od roku 1901, kdy rakouská Státní dráha prodloužila lokálku Nové Sedlo u Lokte - Loket až do Krásného Jezu. Propojila tak chebsko-karlovarskou trať s dráhou Mariánské Lázně - Karlovy Vary. Slavkovský úsek se ale stal jednou z obětí plošného škrtání regionální železniční dopravy v roce 1997, od té doby jezdily vlaky opět pouze po starším úseku do Lokte. Od loňského roku je trať z Krásného Jezu do Kounic obnovena vzhledem k zájmu zdejšího výrobce nákladních vagonů o její využívání. Letos po ní budou o jarních a letních víkendech jezdit čtyři páry vlaků denně, vesměs jako prodloužení trasy vlaků Rakovník - Krásný Jez.

Karlovarský kraj má všechny nové motoráky, nahradily hlavně elektrické vlaky

31. ledna 2014 v 20:04 Karlovarský Kraj
Cheb - Velký krok k moderní železnici má za sebou Karlovarský kraj. Na 85 procentech spojů v regionu se cestující setkají s vlaky, které byly vyrobeny v posledních letech nebo alespoň prošly zásadní rekonstrukcí. České dráhy přišpěly k obměně motorovými jednotkami Regioshark - ze série určené pro Karlovarský kraj dnes převzaly poslední. Má to ale svoji daň, motoráky jezdí především po hlavních elektrizovaných tratích - již léta (dříve pronajaté z Německa) zajíždějí z Chebu do Mariánských Lázní, nově i do Karlových Varů.
Osm dvoučlánkových motorových jednotek, které ČD pro provoz v Karlovarském kraji zakoupily, se sice nemusí zdát jako vysoký počet, dopravce s nimi ale chce obsloužit množství tratí. Podle krajského ředitele drah Vladimíra Omelky budou jezdit z Chebu do Aše i Lubů, z Karlových Varů do Johanngeorgenstadtu (tam ale jen na jednom páru vlaků), ale také na hlavních tratích Cheb - Mariánské Lázně a Cheb - Karlovy Vary. Motoráky tak budou jezdit pod trolejemi. Dráhy jsou však přesvědčeny, že je to v případě nevelkého regionu výhodnější, než kdyby objednaly nové motoráky i elektrické soupravy, jak to udělaly například ve větším Ústeckém kraji. "Mají univerzální použití, a tak je můžeme nasadit na tratě, kde mohou jezdit až stodvacetikilometrovou rychlostí, tak na malé regionální tratě," charakterizoval Vladimír Omelka jednotky Regioshark.

Kromě Regiosharků jezdí v kraji také rekonstruované jednotky Regionova a také jejich poněkud odlišný klimatizovaný "bratranec", kterého pro trať z Mariánských Lázní do Karlových Varů zakoupila společnost GW Train Regio a také motorové soupravy Regioshuttle a Desiro německého dopravce Vogtlandbahn.

Pack: Karosa B952

31. ledna 2014 v 20:00 Games

Pack oblíbeného českého modelu autobusu Karosa B952 a B952 E pro autobusový simulator OMSI Omnibus Simulator a OMSI 2.

Pozor! Kupte si známku. Končí jejich platnost

31. ledna 2014 v 19:58 Karlovarský Kraj
Karlovarský kraj - Řidiče čekají další výdaje. V pátek úderem půlnoci končí platnost starých dálničních známek. Známku v Karlovarském kraji potřebujete jen kvůli 37,5 kilometrům rychlostní silnice R6.
Ve hře je i vytvoření krajské známky, která by vyšla na 300 korun ročně. Přimlouvá se za to i petice.
K petici, která chce zavedení krajských dálničních známek ve výši 300 korun po celý rok, kterou inicioval hejtman Josef Novotný, má na svém kontě necelých 2500 podpisů. "Tento nápad jsem prosazoval a je mi blízky. Myslím si, že by tato iniciativa přivedla k jízdě po R6 více motoristů. Především těch, kteří po této silnici jezdí jen občas. Nyní raději objíždějí trasu po blízkých silnicích či se pokoušejí jet načerno," řekl krajský náměstek pro dopravu Petr Navrátil. Ten se nebojí ekonomického dopadu, ba naopak.

Repaint Man NL NG92

31. ledna 2014 v 19:54 Games
Repaint Dopravního Podniku Karlovy Vary pro autobus MAN NL GN92 autobusový simulator OMSI 2.

Již brzy v OMSI 2

31. ledna 2014 v 19:52 Games

Již brzy se můžete těšit na dvě mapy českých měst dle realné předlohy (Karlovy Vary, Cheb), dále vydáme pack českých autobusů značky Karosa B741, Karosa B941, B941E, C943 a B961.

Lanová dráha Imperial mimo provoz

31. ledna 2014 v 19:50 MHD Karlovy Vary
Ve dnech 27. ledna až 2. února 2014 bude mimo provoz lanová dráha Imperial. Důvodem jsou nezbytné stavební práce v dolní stanici dráhy.

Repainty DPKV pro autobusy Karosa

31. ledna 2014 v 19:48 Games

Repainty Dopravního Podniku Karlovy Vary pro autobusy Karosa C734 a C934 pro autobusový simulator OMSI Omnibus Simulator a OMSI 2.

Připravujeme pack služebních vozidel

31. ledna 2014 v 19:46 Games
Již brzy také vydáme extra pack služebních vozidel pro mapy Karlovy Vary a Cheb který zahrnuje vozy Policie České Republiky, Městské policie Karlovy Vary a Cheb, Záchranná služba Karlovarského Kraje, profesionální Hasiči Karlovarského Kraje.

Dráhy chtějí nakoupit nové vlaky za čtyři miliardy. Čekají na dotace

2. ledna 2014 v 17:35 Aktualně
Loni v létě vyměněné vedení Českých drah vypsalo první soutěž na dodávku nových vlaků. Ve dvou tendrech chce tuzemský dopravce uzavřít rámcovou smlouvu na dodávku až 25 elektrických jednotek. Dodané mají být do 15 měsíců od podpisu smlouvy. Podmínky u nás v tuto chvíli splňují jen jednotky Škody Transportation.
Celková odhadovaná hodnota obou soutěží je 3,9 miliardy korun. Dráhy chtějí nakoupit celkem 14 elektrických jednotek pro dálkovou dopravu o kapacitě 320 nebo 200 cestujících a 11 jednotek pro regionální vlaky s kapacitou 160 cestujících. Podmínkou tendru je dodání do roku a čtvrt po podpisu smlouvy.
Podle mluvčího drah Radka Joklíka se rámcovou smlouvou, která bude platit 48 měsíců, snaží dráhy dopředu zabránit situaci z loňského roku, kdy se České dráhy nezvládly přihlásit do tendru na rychlíky mezi Ostravou, Krnovem a Olomoucí. Dráhy musely postupovat jako jediný ze zájemců podle zákona o veřejných zakázkách, a nestihly tak včas vysoutěžit dodavatele vlaků pro tuto trať. Celý tendr na rychlíky nakonec ministerstvo zrušilo, liberalizace železničního trhu za dob úřadování ministra v demisi Zdeňka Žáka v podstatě zamrzla.
Dráhy navíc počítají, že na nové vlaky by mohly získat evropské dotace. Jednou z variant, kterou stát zvažuje, je využití nevyčerpaných peněz v Operačním programu doprava na nákup nových vlaků pro dálkové trasy. Ministerstvo dopravy navíc zvažuje, že v novém operačním programu bude vlaky samo nakupovat a dopravcům je pak pronajímat. Ve hře je navíc možnost nakoupit vlaky s evropskými dotacemi z regionálních operačních programů, ty už dráhy několikrát využily.
"Konkrétní odběr jednotek pak bude záležet na tom, jak se nám bude dařit získat evropské dotace a také na tom, jak budou objednatelé dopravy vypisovat tendry," uvedl Joklík.
Dráhy počítají s nasazením nových jednotek hlavně na rychlíky z Prahy do Chebu či Děčína nebo na rychlíky z Prahy do Brna přes Českou Třebovou nebo z Brna do Olomouce přes Břeclav. To jsou rychlíky, kde dosud dráhy využívají nejstarší koženkové soupravy, kde komfort cestování neodpovídá 21. století.
Kolik vozidel nakonec dopravce skutečně odebere, bude záviset na tom, jak se podaří evropské dotace získat, a také na tom, kdy ministerstvo soutěže na nového dopravce vypíše. Vedení drah už po svém nástupu loni v létě uvedlo, že další nové vlaky nebude kupovat kvůli vysokému zadlužení.
Požadované vlaky v tuto chvíli na tuzemském trhu nabízí jen Škoda Transportation se svými jednotkami RegioPanter. Její konkurenci tak musí během dvou let nejen jednotky vyrobit, ale také si je nechat kompletně schválit.
Pantery už dříve vyhrály jiné tendry Českých drah, kde měli zájem soutěžit i zahraniční výrobci. Nakonec ale soutěž vzdali kvůli příliš krátké době na dodání i schválení vozidel.