Prosinec 2011

Karlovy Vary

20. prosince 2011 v 19:00 Games
Zatím neveřejná verze mapy Karlových Varů. V ukázce se projedeme linkou číslo 7 po trase Březová - Richmond - U Jara - Tržnice. Již brzy bude tato verze ke stažení a dokonce roku bude uvolněna první full verze což bude znamenat všechno vymazat a stáhnout jedinej soubor a mapa bude již konečně ve fázi full. Nebojte i tak práce budou pokračovat systém MHD v Karlových Varech je o dost rozsáhlejší. Ještě přibudou městské části Dvory II, Tašovice, Stará Role, Čankov, Bohatice, Hůrky, Olšová Vrata, Letiště Karlovy Vary a obce Hory, Jenišov, Dalovice nebo Otovice. Jinak už pracujeme i na dalších českých městech jako je například Plzeň nebo České Budějovice. Z těchto měst již připravujeme první preview ukázky.

Nové jízdní řády MHD Karlovy Vary platné od 1.1.2012

19. prosince 2011 v 22:14 Aktualně

Jako každý rok tak i v nadcházejícím roce budou opětovné změny v jízdních řádech městské hromadné dopravy v Karlových Varech platné od 1.1.2012, dále se podíváme co vše nového nás čeká ( rozhodně nic příjemného ).

Na lince je nespočet časových posunů. Největší změnou je prodloužení intervalů o víkendech o 10 minut.
Na lince dochází jen k drobným časovým posunům.
Většina spojů jsou časově posunuta. Největší změnou je omezení provozu o prázdninovém provozu tzv. jeden spoj v hodině.
Omezení raní špičky o všedních dnech.
Provoz linky bude omezen, poslední spoj o pracovním dnu pojede z bohatic již ve 20:03 a z Dolního nádraží 20:35. O víkendech bude provoz linky jen od 7:00 do 18:00.
Všechny spoje jsou šasově posunuty. Jeden pár spojů po 8. hodině raní o všedním dnu i o víkendech je zrušen. Na lince je navíc nově zaveden prázdninový provoz ( interval včetně špičky 20 minut ).
V odpoledních hodinách o všedních dnech jsou posunuty jen dva páry spojů.
Na lince je zrušen odpolední školní spoj od Tržnice v čase 14:05 který končil ve stanici Motýlek.
Víkendové spoje z Čankova pojedou o dvě minuty dříve.
Omezení raní špičky a naopak dva nové spoje v odpoledních hodinách. Největší změnou je ukončení některých spojů ze Staré Kysibelské u Tržnice.
Na lince dochází jen k drobným časovým posunům a v nasazení nízkopodlažních vozů a navíc ve špičkách budou nasazeny kloubové autobusy.
Na lince dochází k velkému omezení počtů spoju o špičkách.
Na lince dochází zrušení dvou spojů a dálší změny jsou už jen dílčího rozsahu.
Pouze několik drubných časových posunů.
Některé vyznačené spoje jedou nově přes zastávky Orlov, Bohatice náměstí a Bohatice.
Na lince je zrušen jeden večerní spoj. Dále dochází jen k drobným časovým posunům.
Linka číslo 20,21 a 22 beze změn.
Pouze několik drubných časových posunů. U zvláštního porovozu ve dnech 24,25,31. Prosice a 1.1. dochází ke zrušení 4 spojů.
Pouze několik drubných časových posunů. U zvláštního porovozu ve dnech 24,25,31. Prosice a 1.1. dochází ke zrušení 4 spojů.
Opět nám tedy Dopravní Podnik spolu s Magistrátem města Karlovy Vary nadělil krásné dárečky. Za prvné zdražení časových kuponů ( to by se ještě dalo ) ale také nám zase všechny linky pěkně seškrtaly. Autobusy budou opět více narvaný, na svůj spoj budete za více pěněz déle čekat a pak zjistíte že se do něj možná ani nevejdete a při štěstí budete mít jistotu že ( promiňte to slovo ) budete pěkně smrdět potem. No kde jsou ty sliby: dáme Varskou MHD do pořádku. Rok utek jako voda " co jsem toto slyšel " a zase je to horší a horší. Opět několik stovek cestujících opět raději uteče k automobilové dopravě nebo půjdou raději po svých. Ještě dodám ať se na tu optimalizaci už raději vykašlou, je to smutné ale je to tak.

Česko potrápil vichr a sníh. Stály vlaky i kamiony

16. prosince 2011 v 23:55 | IDNES |  Dopravní informace
Silný vítr a sněhové jazyky zastavily v pátek dopravu na řadě silnic. Stály především kamiony, které pak zkomplikovaly dopravu i pro ostatní auta. Problémy měly i vlaky, které vyřadily z provozu popadané kmeny. Nárazy větru dosahovaly na horách rychlost orkánu.
Největší problémy byly v pátek zejména v Karlovarském, Ústeckém nebo Libereckémkraji. Na dálnici D8 byly na čas uzavřeny tunely u hranice s Německem. Kamiony ale uvázly například i u Velkého Chlumce na Berounsku a autobus klouzal na namrzlé vozovce na Táborsku

Dopravu komplikoval především silný vítr, jehož nárazy dosahovaly během dne rychlosti až 90 kilometrů za hodinu, na hřebenech hor pak 110 až 125 kilometrů v hodině. Na silnicích se tak tvořily sněhové jazyky, v nichž uvázly kamiony.

Na horách řádil orkán

Nejsilněji vítr burácel v západní a severní část republiky a na Šumavě. Sužoval hlavně vyšší polohy, kde ho doprovázelo sněžení, mlha a námraza. Na horách vítr překonal sílu orkánu, například na Šeráku v Jeseníku v nárazech dosáhl rychlosti 148 kilometrů v hodině. Silný vítr bude Česko trápit až do sobotního poledne.

Na Karlovarskuse odpoledne situace o něco zlepšila a v nižších polohách se sněžení změnilo v déšť. Ještě večer byla složitější situace u Boče na silnici spojující Karlovy Vary a Chomutov. "Všechny cesty v regionu jsou už sjízdné," řekl odpoledne vedoucí zimní údržby krajských silničářů Josef Bulka. Situace se k večeru mírně zlepšila rovněž mezi Božím Darem a Klínovcem.

Vázne doprava na železnici

Na severu Čech jsou problémy například v Teplicích, kde zapadávaly v břečce trolejbusy, uzavřeny byly i příhraniční tunely na dálnici D8 a obtížně průjezdná je i silnice číslo 13 mezi Mostem a Chomutovem. Silničáři měli během pátečního dne v terénu asi tři čtvrtiny vozového parku.
V Plzeňském kraji byla nejhorší situace na Tachovsku, kde na silnice i na koleje padaly stromy a větve. U Klenčí pod Čerchovem spadl strom přímo na osobní auto, ale naštěstí uvnitř nikdo nebyl.
Silný vítr a popadané stromy komplikovaly dopravu na železnici. Vlaky přestaly jezdit asi na osmi tratích, postupně se však dařilo překážky odstraňovat. Zůstala neprůjezdná trať z Hanušovic do Starého Města pod Sněžníkem v Olomouckém kraji, odstraňování kmenů pravděpodobně potrvá do sobotního poledne a cestující převáží autobusy.
Popadané stromy od 13:50 omezily dopravu v Libereckém kraji na Frýdlantsku, a to na trati mezi Frýdlantem v Čechách a Raspenavou, později železničáři řešili i problémy v úseku Frýdlant - Černousy. Vlaky nejezdily také na jihu Čech mezi Kubovou Hutí a Volary. Na německé straně byl zastaven provoz na trati Železná Ruda - Alžbětín, kde byly odřeknuty dva osobní vlaky, jeden byl nahrazen rychlíkem.
V Moravskoslezském kraji byl provoz přerušen v úseku Český Těšín - Hnojník, kde se podařilo překážky z trati odstranit, k večeru tam však stromy spadly znovu a spoje opět přestaly jezdit. ČD je nahradily autobusovou dopravou.

Karlovy Vary 0.70

16. prosince 2011 v 23:47 Games
Další rozšíření pro mapu Karlovy Vary do hry OMSI: Omnibus Simulator. Nové zastávky OC Varyada ( Linka 2 ), Richmond ( Linka 7, ve směru Březová ), Parkoviště Kome ( Linka 20 ), Gejzír Park a Březová, Hotel Alice ( Linka 7 ). Dále jsme poupravily ulice Sokolovská, Čankovská, Třeboňská a Mlýnská.

Výluka na lince č. 12 ve dnech 10. a 11.12.

7. prosince 2011 v 18:24 | DPKV |  MHD Karlovy Vary
V sobotu 10.12. a v neděli 11.12. vždy v době od 8:00 do 14:00 hodin nepojede z důvodu opravy komunikace v Třeboňské ulici linka č. 12 přes zastávky Keramická škola, Čankovská, Třeboňská a Mlýnská. Zastávky Čankovská, Třeboňská a Mlýnská budou v uvedené době zrušeny.

Sporný kruhový objezd v Karlových Varech se nakonec stavět bude

7. prosince 2011 v 18:21 | IDNES |  Media servis
Kruhový objezd v okrajové části Karlových Varů v ulici Stará Kysibelská se nakonec přece jen stavět bude. Jeho cena se ale snížila z původních 25 na 18 milionů, přičemž investor zaplatí z této částky 8,1 milionů. Za projektem stojí Petr Bursík, kterého nyní prosazuje ODS na místo radního.
Křižovatka byla přitom kritizována jako předražená a účelově stavěná pro potřeby soukromého investora. Po odchodu ODS a ČSSD z vedení města tehdy nově zvolený náměstek primátora Jiří Kotek z Alternativy vyvolal jednání se zástupci investora, právníka, architektů a dopravní policie, na kterém před půl rokem jasně zaznělo, že místo velkého kruhového objezdu postačí omezení rychlosti.
Po odvolání Jiřího Kotka se ale staré plány vrátily do hry, v ulici Stará Kysibelská tedy nakonec kruhový objezd vznikne.
Jeho cena bude nakonec nižší - 18 milionů, přičemž investor z této částky zaplatí 8,1 milionu. Bývalého náměstka Jiřího Kotka to příliš neuklidňuje, nadále tvrdí, že kruhový objezd je v téhle lokalitě zbytečný.
"Smlouvu pokládám pouze za proklamativní akt, který zastírá standardní korupční aktivity, které se dějí - předražená zakázka, vybraný projektant, vybraný dodavatel stavby. Dokola stejný scénář, umožňující vybírat provize," tvrdí bývalý náměstek primátora a nynější zastupitel Jiří Kotek.

Projektant tvrdí, že neexistuje jiné možné řešení

"Není jiné možné řešení připojení pozemku, než je kruhová křižovatka. Tedy řešení, které bylo dříve dojednáno a následně mezi městem Karlovy Vary a investorem bytového domu smluvně určeno," oponuje projektant Petr Bursík a zdůrazňuje, že nejde o žádný jeho obchod.
Bursík dále argumentuje, že společnou výstavbou dojde k odstranění nebezpečné a nepřehledné křižovatky v blízkosti základní školy.
Tyto argumenty, které už si osvojilo i nové vedení města, ovšem popírají zmíněný výsledek schůzky Jiřího Kotka s investorem a zástupci dopravní policie.
"Jde o výsledek téměř ročního jednání, projednaný na radě i zastupitelstvu. Pokud by se město rozhodlo kruhovou křižovatku nepostavit, dá se předpokládat, že by čelilo soudní při o nedodržení smlouvy a nezískalo by na ni zhruba polovinu příspěvku od investora," vysvětluje změnu mluvčí magistrátu Jan Kopál.

Pozemek pro zástavbu prodalo minulé vedení města společnosti Pramen zdraví Karlovy Vary. Podle smlouvy má město stavět kruhovou křižovatku souběžně s bytovým domem Double Triangle.

Karlovy Vary 0.66

6. prosince 2011 v 11:06 Games
Nová verze mapy Karlových Varů přináší nové lokace včetně zastávek Lanovka Imperial ( Linka 13 ), Sanssouci, Švýcarský dvůr, ( Linka 2,7,52,91 ) Richmond ( Linka 2,7,20,52,91 ) Lázně I ( Linka 2,20,52,91 ) a Divadelní Náměstí ( Linka 2,52,91 ) do hry OMSI: Omnibus Simulator.

Přesunutí stanovišť autobusů u Tržnice

2. prosince 2011 v 19:25 | DPKV |  Aktualně
V sobotu 3.12.2011 dojde z důvodu pokládky asfaltu v Horově ulici k přesunutí autobusových zastávek u Tržnice od nástupiště na souběžnou Varšavskou ulici.

Demolice na Horním nádraží v Karlových Varech začne nejspíš na jaře

2. prosince 2011 v 19:23 | IDNES |  Media servis
Stavba nové výpravní budovy na Horním nádraží v Karlových Varech začne se zpožděním. Bourání stávající budovy, které bylo původně plánované na podzim, se uskuteční nejspíš až na jaře. Drážní úřad dosud nevydal stavební povolení.
"Máme zdržení, protože se musí posoudit takzvaná interoperabilita. Tento posudek zpracovává Výzkumný ústav železniční. Předpokládáme, že stavební povolení bude vydané na přelomu roku," řekla regionální mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.
Interoperabilita je možnost přecházet ze systému do systému a týká se elektrických lokomotiv i drážního zařízení. Začátek demoličních prací mluvčí Pistoriusová odhaduje na jaro roku 2012.
"Stále trvá zájem Českých drah na postavení nové výpravní budovy, finance na na ni jsou," dodala mluvčí Českých drah.

Proti plánům na přeměnu karlovarského Horního nádraží se postavila Asociace sdružení pro ochranu a rozvoj kulturního dědictví, která podala 12. srpna na ministerstvo kultury podnět na prohlášení stanice za kulturní památku.

"Žádné řízení v této věciani nezačalo," doplnila mluvčí ČD Radka Pistoriusová.
Stávající budovy nádraží vznikly po druhé světové válce jako provizorium. Plány, podle nichž měla železniční stanici upravit společnost Grandi Stazioni, definitivně ztroskotaly kvůli katastrofálnímu stavu budov.

Proto přišly České dráhy s novým projektem, jehož autorem je architekt Petr Franta.
Stavba nového moderního nádraží přijde na 60 milionů korun. Nová hala měla být hotova příští rok.