Listopad 2011

Dnes se konalo rozbalování obálek na dodávku autobusů pro rok 2012 a 2013

29. listopadu 2011 v 20:17 Aktualně
Dnes se konalo v sídle společnosti Dopravní Podnik Karlovy Vary ( výběrové řízení ) rozlepování obálek s nabídkami na nákup nových autobusů pro Karlovarskou MHD a příměstské linky pro rok 2012 a 2013. Jedná se o čtyři nízkopodlažní autobusy na stlačený zemní plyn, dva malokapacitní autobusy, dva autobusy nízkopodlažní na naftový pohon, jeden nízkopodlažní kloubový autobus, dva autobusy v provedení Low Entry a jeden meziměstský autobus. Zatím vám nezdělíme jak vše dopadlo ale již brzy vás seznámíme jak to vše dopadlo.

Seminář k rozvoji udržitelné veřejné dopravy

29. listopadu 2011 v 19:44 Aktualně
Dne 5.12.2011 se koná v konferenčních prostorech hotelu Thermal seminář k rozvoji udržitelné veřejné dopravy v rámci projektu GUTS. Součástí semináře budou prezentovány názory na možnou budoucí optimalizaci sítě linek Městské hromadné dopravy v Karlových Varech či pohled odborné veřejnosti na problémy spojené s karlovarskou MHD. Na programu je i příspěvek ohledně cyklostezek či prezentace TriHybusu. V závěru semináře je zajištěn prostor pro diskuzi. Seminář začíná v deset hodin dopoledne.

Do Karlovarského kraje bude jezdit Pendolino, přibudou i spoje do Německa

29. listopadu 2011 v 19:36 | IDNES |  Aktualně
Nový spoj z německého Cvikova až do Karlových Varů. Do regionu navíc pojede až z Bohumína rychlovlak Pendolino. To jsou největší novinky, které zasáhnou Karlovarský kraj od 11. prosince, kdy vstoupí v platnost nový jízdní řád Českých drah.
"Pendolino bude jezdit na obchodní riziko ČD a spoje jsou určeny především pro pohodlné a rychlé cesty do západočeských lázní," uvedla mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.
"Jízdní doba z Plzně do Mariánských Lázní se zkrátí oproti klasickým rychlíkům o 20 minut, z Prahy do Chebu zhruba o 50 minut," doplnila mluvčí Českých drah.
Rychlovak Pendolino už si mohli cestující na této trase vyzkoušet letos 14. května při zahájení lázeňské sezony.
Nově bude jezdit také pět párů osobních vlaků Cvikov - Johanngeorgenstadt - Potůčky a zpět. "Vlaky pojedou v pracovní dnyjako přípoje ke spojům ČD, které jezdí jen v úseku Karlovy Vary - Potůčky a zpět," vysvětlila Pistoriusová.
Na trati z Chebu do Plzně zůstává i nadále devět rychlíků ve dvouhodinovém intervalu. Ten zůstane zachován i na trase Cheb - Ústí n. L. - Praha.
Příjemná změna čeká od podzimu 2012 na cestující na páteřní trase z Mariánských Lázní přes Cheb do Karlových Varů, kdy České dráhy začnou postupně nasazovat šest nových motorových souprav PESA.
"Jejich výhodou je flexibilita. Mohou být využity i na přímých spojích z krajského města do okrajových oblastí regionu mimo hlavní trať a dopravní špičku, například o víkendech, kdy je menší potřeba souprav na spojích páteřních tratích a větší potřeba například na horských regionálních tratím," dodala mluvčí Českých drah.

Lanová dráha Imperiál mimo provoz

28. listopadu 2011 v 21:22 | DPKV |  Aktualně
Od 1.12.2011 do 9.12.2011 bude mimo provoz lanová dráha Imperiál. Důvodem je provádění pravidelné technické údržby.

Milan Štěch: Musel jsem použít maják, abych se do Varů dostal včas

28. listopadu 2011 v 21:17 | Denik |  Media servis
Karlovy Vary - Jak důležitá je dostavba rychlostní silnice R6, se na vlastní kůži přesvědčil i předseda Senátu Milan Štěch
Ten do Karlových Varů přijel z hlavního města, a jak sám přiznal, nemohl se do lázní vůbec dostat.
"Dopravit se z Prahy do Karlových Varů není vůbec jednoduché. Snad teprve podruhé, co jsem ve své funkci, jsem musel použít maják, jinak bych do Karlových Varů přijel s několikahodinovým zpožděním," uvedl předseda Senátu Parlamentu České republiky Milan Štěch. Ten zároveň upozornil, že není možné, aby lidé z Prahy jezdili do Karlovarského kraje i několik hodin. "Cesta, která má trvat přibližně hodinu a půl, tak trvá zhruba čtyři hodiny. Je potřeba připojení rychlostní silnice R6 na Prahu řešit," dodal předseda Senátu.

Podle jeho slov může nedostavěná silnice odlákat i případné investory. "Jak sem asi budou jezdit obchodníci z hlavního města? Pokud nebude přímé napojení na hlavní město, tak jen těžko. V této zemi je potřeba mít kvalitní infrastrukturu, aby sem přišli další investoři, jako je tomu v okolních zemích, " dodal.

Vedení Karlovarského kraje nyní také intenzivně řeší zpoplatnění úseku rychlostní silnice R6 z Karlových Varů do Chebu, který bude dokončen začátkem dubna. "Vedení kraje s tímto krokem nesouhlasí, výstavba R6 je zastavená, tento úsek nenavazuje na stávající dálniční síť. V Moravskoslezském kraji navíc obdobný úsek Ministerstvo dopravy nezpoplatnilo. Není spravedlivé, aby občané jednoho kraje platili a druhého ne," konstatoval náměstek hejtmana Miloslav Čermák. Podobný názor má i předseda Senátu Milan Štěch. "Vím, že podobný problém řešili na Ostravsku, kde nakonec ministr změnil své rozhodnutí a úsek nebyl zpoplatněn. Také tam vedla rychlostní silnice odnikud nikam. Pokud by zdejší úsek byl přeci jen od dubna zpoplatněn, tak bych doporučoval obrátit se na soudní instance," dodal Milan Štěch.

Se zajímavým nápadem přišel i senátor Jan Horník. "Se zpoplatněním určitě nesouhlasím, protože silnice není napojena na dálniční síť, a navíc se zastavila její dostavba na Prahu. Pokud bude zpoplatněna, tak bych navrhoval, aby peníze šly právě na dostavbu silnice směrem na Prahu," uvedl Jan Horník.

Dopravní uzavírky v souvislosti s opravami komunikací

23. listopadu 2011 v 16:01 | MMKV |  Dopravní omezení
Během následujících týdnů proběhnou v Karlových Varech opravy vybraných městských komunikací. Práce si vyžádají úplné či částečné dopravní uzavírky a omezení provozu. Veškeré opravy budou dokončeny do 31. 12. 2011.

Zastupitelstvo města na svém posledním jednání schválilo finanční prostředky na opravy komunikací nad rámec letošního rozpočtu. Jedná se o ušetřené prostředky z prozatím provedených městských zakázek, kdy se ve výběrových řízeních často podařilo získat ceny citelně nižší, než byl původní rozpočet. Náklady na provedení oprav vybraných komunikací jsou cca 8 mil. Kč. Všechny silnice budou opravovány během následujících týdnů a dokončeny by měly být do konce letošního roku.

Opravy si však vyžádají nutná dopravní omezení. Veřejnost a řidiče proto prosíme o toleranci a shovívavost.


Dopravní opatření v souvislosti s prováděnými opravami povrchu komunikací:

· úplná uzavírka úseku - od křižovatky s ulicí Dlouhá po křižovatku s ulicí Mlýnská s dobou trvání uzavírky od 23. 11. - 11. 12. 2011
· částečná uzavírka úseku - od křižovatky s ulicí Mlýnská po křižovatku s ulicí Čankovská s dobou trvání uzavírky od 23. 11. - 11. 12. 2011, provoz bude řízen poučenými pracovníky
· úplná uzavírka úseku - od křižovatky s ulicí Mlýnská po křižovatku s ulicí Čankovská s dobou trvání uzavírky dne 10. 12. 2011 a dne 11. 12. 2011 v době od 08.00 - 14.00 hodin, pouze při pro pokládce nového povrchu,včetně vyloučení provozu MHD linky č. 12
· částečná uzavírka úseku - od křižovatky s ulicí Mlýnská po křižovatku s ulicí Čankovská s dobou trvání uzavírky dne 10. 12. 2011 a dne 11. 12. 2011 v době od 14.00 - 20.00 hodin, pouze při pokládce nového povrchu, provoz linky MHD č. 12 bude umožněn,
· úplná uzavírka úseku místní komunikace Dr. Engla - od křižovatky s ulicí Moskevská po křižovatku s ulicí Jaltská ve dnech 28. 11. - 18. 12. 2011 - průjezd z ulice Jaltská na náměstí Dr. Milady Horákové bude zachován pro vozidla zásobování a autobus MHD linky č. 4
· úplná uzavírka úseku místní komunikace Dr. Engla - od křižovatky s ulicí Jaltská po křižovatku s ulicí Západní ve dnech 28. 11. - 18. 12. 2011 - průjezd z ulice Jaltská na náměstí Dr. Milady Horákové bude zachován pro vozidla zásobování a autobus MHD linky č. 4
· úplná uzavírka úseku místní komunikace Horova - od křižovatky s ulicí Varšavská po výjezd na ulici Horova se zachováním vjezdu pro autobusy MHD a zásobování firmy Albert; objížďka bude vedena po místní komunikaci Horova, Bulharská a Varšavská; úplná uzavírka úseku místní komunikace Horova proběhne ve dnech 26. 11. - 27. 11. 2011 a ve dnech 3. 12. - 4. 12. 2011
· úplná uzavírka místní komunikace Krátká - ve dnech 28. 11. 2011 a 5. 12. 2011; objížďka je vedena po silnici II/220 do ulice Holečkova, Příčná a Dlouhá; objízdná trasa je obousměrná pro veškerý provoz
· opravy povrchu komunikací Jiráskova, Luční, Máchova a Příčná proběhnou ve dnech 23. 11. - 15. 12. 2011 se zachováním úplného provozu

Karlovy Vary 0.60

20. listopadu 2011 v 1:11 Games

Nová verze mapy Karlových Varů do hry OMSI: Omnibus Simulator přináší dokončené lokace Růžový Vrch, Horní Drahovice a Vyhlídka. Nové zastávky Krematorium, Hřbitov Drahovice ( Linka 21 ), Sadová, Zahradní ( Linka 4 ), U Jara, Panorama, Na Vyhlídce a Libušina ( Linka 2.7.8.13.52.91 ).

Tarif MHD od 1.1.2012

19. listopadu 2011 v 16:36 Aktualně
Jak jsme již dříve informovaly ohledně zdražení v Karlovarské hromadné dopravě vám dnes přinášíme tabulku nového tarifu platný od 1. ledna 2012. Rozhodně se jedná o větší zdražení jak bylo prezentováno. Posuďte samy.

V Karlových Varech podraží od ledna časové jízdenky hromadné dopravy

18. listopadu 2011 v 16:53 | IDNES |  Aktualně
Od ledna příštího roku si lidé připlatí za cestování karlovarskou hromadnou dopravou. Zvýšení cen se ale týká jen časových jízdenek: měsíčních, čtvrtletních, pololetních a ročních, jejichž cena bude vyšší v průměru o patnáct procent. Cena jednotlivého jízdného zůstane stejná - 18 korun.

"O změně tarifu jsme uvažovali dlouho. Zaprvé kvůli zvýšení sazby DPH a za druhé kvůli skokovému nárůstu cen pohonných hmot," uvedl náměstek primátora Jaroslav Růžička, který je předsedou představenstva Dopravního podniku Karlovy Vary.
"Dopravní podnik pravidelně, většinou ve čtyřletých cyklech, tarify upravuje. Naposledy to bylo na přelomu let 2007 a 2008. Tento cyklus zvyšování je pravidelný a reflektuje inflaci," vysvětlil Růžička.
Dopravní podnik si kvůli rostoucím cenám časového jízdného dokonce nechal zpracovat analýzu. Vzešlo z ní, že i přes podražení budou Karlovy Vary jedním z nejlevnějších měst, co se časových kuponů týká.
Naopak jednotlivé jízdenky hromadné dopravy v Karlových Varech jsou po Praze druhé nejdražší v České republice.
Vedení města počítá, že bude hromadnou dopravu dotovat přibližně 69 miliony korun.
Karlovy Vary, které začnou kupóny prodávat 20. prosince, nejsou jediným městem v kraji, kde hromadná doprava od nového roku podraží. Minulý týden odsouhlasili změny tarifů také chebští zastupitelé. Tady se zdražování dotkne jak jednotlivých tak časových jízdenek.

Ceny dopravy v kraji se zvednou, v Chebu o dvě koruny na jízdenku

11. listopadu 2011 v 13:02 | IDNES |  Aktualně
Městská hromadná doprava v Chebu od Nového roku zdraží. Při platbě v hotovosti si cestující budou muset připravit o 2 koruny víc. Zdraží ale i jízdné při platbě čipovou kartou a u předplatného. Zvýšit ceny chtějí i v Karlových Varech. Tam by se to ale mělo dotknout jen časových kuponů, základní jízdné se zřejmě nezmění.
Návrh změny tarifů v Chebu ve čtvrtek posvětili městští zastupitelé. Zdražení prošlo jen poměrně těsně. Z 28 zastupitelů bylo pro jen 18, ostatní se buď zdrželi, nebo byli proti. "Nedomnívám se, že náklady, které nám Autobusy Karlovy Vary zvyšují, jsou opodstatněné. Navrhoval bych, aby město společně s krajem na tuto organizaci zatlačilo. A pokud se to nepovede, připravil bych výběrové řízení," řekl Jan Votruba(KSČM).

"S Autobusy Karlovy Vary se skutečně dohadujeme o každé koruně. Je velmi obtížné se v té ekonomicevyznat," reagoval starosta Chebu Pavel Vanoušek (ČSSD). "Dokonce jsme si najali poradce a díky změně jízdních řádů jsme dokázali, že dnes jezdí důchodci mezi 65 a 75 lety jen na průkazku, která stojí 150 korun. A přesto nedoplácíme zásadně více," poznamenal starosta, podle nějž město bude městskou hromadnou dopravu dotovat asi 11 miliony korun ročně. "Problém ale je, že kromě zvyšující se ceny nafty bude vyšší i DPH," dodal.
"V městské dopravě se platí většinou hotově. Nemáme automaty na lístky, desetikoruna je to, co máte běžně v peněžence. Dvanáct korun už je ale problém. Když budu mít místo dvoukoruny pětikorunu, nikdo mi rozdíl nevrátí," zdůraznil radní Miroslav Plevný (Volba pro město).

Ve Varech zdraží časové kupony

Lidé, kteří si pořídí čipovou kartu, zaplatí za jednu jízdu od ledna osm korun. "V městských dopravách používá v současné době čipové karty zhruba 60% cestujících. Jízdné je zvýhodněné o 15 až 30 procent," uvedl ředitel společnosti Autobusy Karlovy Vary Zdeněk Suchan. Za měsíční jízdenku Chebané nově zaplatí 350 korun, tedy o padesátikorunu více. Tříměsíční lístek pak vyjde o 100 korun dráž, bude stát 800 korun.

Od Nového roku chystá zdražení městské hromadné dopravy také Dopravní podnik Karlovy Vary. Tentokrát se nebude týkat jednotlivých jízdenek, jejichž cena je po Praze nejvyšší v republice, ale takzvaných časových kupónů. Z peněženek tak vytáhnou více lidé, kteří si kupují měsíční, čtvrtletní, pololetní a roční jízdenky. Dopravní podnik je naposledy zdražil před čtyřmi lety.
"Co se týká jednotlivých jízdenek, jsme opravdu druhé nejdražší město v republice. U časového jízdného je tomu přesně naopak. Jejich cena nás brzdí, protože náklady se neustále zvyšují. Zdražit je musíme právě kvůli růstu nákladů a také DPH," řekl předseda představenstva karlovarského dopravního podniku Jaroslav Růžička. O kolik přesně se ceny zvednou, zatím nechce prozradit. Návrh musí teprve schválit Rada města, která zasedne 28. listopadu.

Jízdenky chtěli zlevnit, je to ale nemožné

Vedení dopravního podniku podle Růžičky uvažovalo i o tom, že by cenu obyčejné nepřestupní jízdenky, která činí 18 korun, snížilo. Pro srovnání v Plzni za stejnou jízdenku zaplatí cestující jen 12 korun. Její zlevnění se však v Karlových Varech ukázalo jako nemožné.
"Nechali jsme si vypočítat zhruba šest variant a jednou z nich bylo právě snížení ceny jednotlivého jízdného. V danou chvíli by to bylo vzhledem k městskému rozpočtu nereálné," uvedl předseda představenstva.
Kromě plánovaného zdražování chce však karlovarský dopravní podnik své zákazníky také potěšit. Plánuje optimalizaci linek, která má cestujícím přinést větší komfort. Změny ale nenastanou hned od Nového roku, podle Růžičky všechno ještě chvíli potrvá.


Změna zastávek autobusu nám nevyhovuje, říkají občané

10. listopadu 2011 v 18:45 | Denik |  Aktualně
Karlovy Vary - Linka v Tašovicích končila v Sopečné ulici. Nyní už lidé musejí vystoupit ve Slovanské
Změna konečné výstupní stanice v Tašovicích přidělává některým lidem starosti. Ti také nelenili a napsali na tuto úpravu stížnost.

"Doposud sloužila ke spokojenosti většiny cestujících a zahrádkářů jako konečná výstupní stanice v Sopečné ulici. Převážná část cestujících, kteří v konečné stanici vystupují, má bydliště právě v Sopečné ulici. Jedná se většinou o starší obyvatele," stěžuje si Helena Králová, občanka Tašovic.

Té vadí, že nyní lidé musejí vystoupit ve Slovanské ulici a autobus pokračuje prázdný dál právě do Sopečné, kde nakládá cestující na cestu zpět. "Nechápu, proč máme chodit s nákupními taškami pěšky do kopce, když pak autobus stejně prázdný pokračuje stejnou cestou jako my pěšky," doplnila Králová.
Podle ní má podobnou výtku k této změně i dalších čtyřicet lidí. "Měli jsme také o tomto tématu jednání, ale zatím jsme z něj vyšli s nepořízenou," dodala žena.

Ta potvrdila, že Tašovičtí se budou snažit tuto problematiku řešit i nadále. "Bydlí tady spousta starších lidí, a proto mi připadá důležité tyto věci nenechat jen tak bez povšimnutí. Nejhorší pocit je, když jdete s těžkými věcmi a proti vám vyjede autobus ze stanice, kam jste dřív normálně mohli dojet, a z ulice, kde bydlíte," uzavřela obyvatelka Tašovic.
Ta se svou stížností u vedení dopravního podniku neuspěla. "Umístění autobusových zastávek bohužel není v naší kompetenci, finální rozhodnutí je na správci komunikace. Stížnost jsme odeslali na odbor dopravy karlovarského magistrátu," odpověděl v dopise Pavel Bohánek, ředitel Dopravního podniku Karlovy Vary.

Karlovarský magistrát už odpověď na stížnost zaslal. "Vzhledem ke zkušenosti, že doprava do Tašovic je řešena opakovaně, a lze navíc předpokládat, že případné zrušení zastávky by vyvolalo negaci ze strany obyvatel Slovanské ulice, i s ohledem na ekonomiku provozu linky nebude změněna stávající obsluha zastávek. Zastávka v ulici Slovanská je konečnou a v Sopečné je nástupní," řekla Lenka Kůsová, vedoucí odboru dopravy. "Základní dopravní obslužnost neslouží k uspokojování individuálních potřeb jednotlivců, a nelze tedy předpokládat, že bude plně vyhovovat všem zúčastněným a suplovat osobní dopravu," dodala úřednice.

Ještě doplním že je velice smutné že paní Lenka Kůsová zastává funkci vedoucí odboru když toto myslí vůbec vážně. Náš osobní názor že takový člověk by na tomto postu neměl co dělat. To rovnou mohou ukončit linku číslo 10 u Krajského úřadu protože v Tašovicích bydlí málo lidí nebo zrušit linky číslo 4,7 nebo 9 pro stejný důvod.

V Mariánských Lázních začala stavba nového terminálu pro cestující

3. listopadu 2011 v 18:43 | IDNES |  Media servis
"Protože jde o vstupní bránu do lázeňského města, bude tomu odpovídat i vzhled terminálu. Ten bude připomínat lázeňskou kolonádu," řekl náměstek hejtmana Karlovarského kraje Petr Navrátil.

Vítězná firma Eurovia postaví nový terminál za asi 75 milionů korun. Vznikne šest nových zastávek pro trolejbusy a autobusy i více než šedesát parkovacích míst.

Po dokončení terminálu se cestující od vlaků dostanou pod krytou konstrukcí přímo k jednotlivým zastávkám. Projekt počítá i s moderním informačním systémem, samozřejmostí bude bezbariérový přístup.
Autobusový terminál se měl začít stavět v Mariánských Lázních už před třemi lety a měl být podstatně dražší. Předpokládané náklady byly téměř sto milionů korun. Na zásah Karlovarského kraje se ale rozpočet výrazně snížil, autoři projektu museli oželet například fontánu nebo úpravy přilehlých ulic.
Na stavbu terminálu z 85 procent přispěla Evropská unie, o zbytek nákladů se podělí stát a Karlovarský kraj.


Karlovy Vary 0.59

3. listopadu 2011 v 18:38 Games
Další aktualizace mapy Karlových Varů do hry OMSI: Omnibus Simulator. Před instalací nových souborů odstraňte původní soubory mapy ve složce C/m-r-software/OMSI/Maps.