Červen 2011

Začíná mezinárodní festival a spolu sním i zvláštní linky

30. června 2011 v 22:52 Mezinárodní filmový festival KV
Za několik hodin začíná další ročník mezinárodního filmového festivalu a sním budou v provozu tři zvláštní linky MHD označeny F1, F2 a F3.
F1: KV Arena - Thermal - Drahovice a zpět,
F2: KV Arena - kemp Březová a zpět,
F3: KV Arena - Thermal - Drahovice - Divadelní náměstí. Přeprava na festivalových linkách je zdarma.
* kliknutím na jízdní řád se zobrazí v plné velikosti Soubor JŘ v PDF.

Zavedení rozvozových linek z Letního kina a změny jízdních řádů příměstské dopravy

23. června 2011 v 21:06 | DPKV |  MHD Karlovy Vary
V souvislosti s obnovením promítání v Letním kině jsou zavedeny tři rozvozové linky, označené K1, K2 a K3. Linky budou odjíždět vždy po skončení představení ze zastávky Richmond a bude na nich platit běžný tarif MHD. Trasy jednotlivých linek najdete zde. V souvislosti s přemístěním Střední průmyslové školy v Ostrově se mění od 1.7.2011 jízdní řády příměstské autobusové dopravy. Některé spoje budou nově zajíždět do zastávky Ostrov,náměstí a naopak nebudou zastavovat v zastávce Ostrov,jídelna. Dochází i k menším časovým posunům jednotlivých spojů, tak, aby navazovaly na začátek a konec školního vyučování. Ve dnech školního vyučování je zaveden nový spoj z Karlových Varů do Ostrova ráno v 6.20 hodin a naopak je zrušen spoj ve 12.45 z Karlových Varů do Ostrova. Dálkový autobus z Prahy do Karlových Varů, Ostrova a Jáchymova nově odjíždí z Prahy v pátek v 15.15 hodin. Veškeré změny v jízdních řádech příslušných linek najdete zde.

Screenshoty města Karlovy Vary v OMSI

16. června 2011 v 18:31 Games
Již začátkem března tohoto roku jsme začaly stavět mapu Karlových Varů do hry Omnibus Simulator. Nedavno jsme vám přinesly upravenou mapu Pilzdorf 1.2 a 1.2 fix. Během tohoto měsíce vydáme Pilzdorf 1.3 a poté již přídou na řadů Karlovy Vary. Město Karlovy Vary nejsou zrovna velkým městem ale svým terenem jsou dosti složité pro stavbu města do 3D grafiky. Momentálně jsme dodělaly velmi složitý terén v celém městě krom staré pražské, městský částí Dvory, Tašovice, Jenišov, Hory, Horní Bohatice, Dalovice a Otovice. Systém linek se bude schodovat s realním stavem linek včetně jejich jízdní řádu. Objekty budov máme vymodelovaných již 974. První verze bude obsahovat samotné centrum, lázeňskou čtvrť, Na vyhlídce, Březová, Horní a Dolní Drahovice, Tuhnice, Rybáře, Růžový Vrch, Sedlec, Dvory. Zatím vice vám toho nenabídnem, tedy zatím. Linky budou vedeny následovně: Linka číslo 1 - Lázně III - Tržnice - Keramická Škola - Dvory. Linka číslo 2 Divadelní náměstí - Tržnice - Tuhnice - OC Varyada. Linka číslo 3 Tržnice- Západní - Rozcestí u Koníčka. Linka číslo 4 Křižikova - Tržnice - Lázně III. Linka číslo 5 Garáže MHD - Tržnice - Dolní Nádraží. LInka číslo 6 Stará Kysibelská - Tržnice - Doubí ( Beta ). Linka číslo 7 Tržnice - Březová, Linka číslo 8 a 9 zatím nebudou. Linka číslo 10 Stará Kysibelská - Lidická - Tržnice - Tuhnice - Dvory. LInka číslo 12 Tržnice - Čankovská - Tržnice. Linka číslo 13 Lanovka Imperial - Tržnice - Rozcestí u Koníčka. Linka číslo 14 Garáže MHD - Tržnice - Sedlec. Linka číslo 15 Lidická - Tržnice - Rozcestí u Koníčka. Linka číslo 17,19 zatím nebudou. Linka číslo 20 Parkoviště Kome - Lázně I. LInka číslo 21 zatím nebude. Linka číslo 22 Tržnice - Rozcestí u Koníčka - Tesco ( Beta ). Linka číslo 51 Garáže MHD - Drahomíra - Stará Kysibelská - Lidická - Tržnice - Rozcestí u Koníčka. Linka číslo 52 Divadelní náměstí - Tržnice - Tuhnice - Dvory ( linka pojede zpět ke KV Areně ) - Doubí. Na mapu Karlových Varů se můžete těšit v druhé půlce prázdnin.
Původní hra Omnibus Simulator obsahuje provoz z 80 let minulého století. Mapa Karlových Varů přinese provoz z 90 let minulého a také 21. století.
Na dalších sreenshotech je nový model odpadové nádoby a zastávky MHD Karlovy Vary.
Model zastávek bude hned několik modelů, označní zastávek bude realistického vzhledu.
Zcela nový tzv. Tuhnický most spojující městské části Tuhnice a Rybáře.
Jedno z několika Karlovarských sídlišť.

Stávka: Vlaky nevyjedou, lidé budou muset využít autobusy

15. června 2011 v 12:59 | Deník |  Media servis

Ten, kdo by zítra zamířil na svůj pravidelný železniční spoj, pohoří. Odboráři totiž necouvli a z nádraží nevyjede během dvaceti čtyř hodin ani jeden vlak Českých drah. "Je to strašné, jezdím pravidelně do práce vlakem. Asi budu muset zůstat doma," posteskl si František Svoboda z Karlových Varů.
Informaci, že dráhy necouvnou, potvrdila Radka Pistoriusová, mluvčí Českých drah. "Rychlíky ani osobní vlaky jezdit nebudou v rámci stávky celých čtyřiadvacet hodin. Ještě lidem podáme přesné informace, jak budeme vracet jízdné a podobně," uvedla mluvčí.
Stávka Českých drah zkomplikuje život i soukromému dopravci Viamont Regio, a.s. Ten sice stávkovat nebude, ale i tak připouští možné komplikace. Pokud totiž skutečně ve čtvrtek nebudou dráhy v Sokolově přijímat žádné vlaky, budou muset soupravy směrem z Kraslic končit ve Svatavě. "Zde by lidé přesedali do autobusů, které by je pak odvezly na nádraží v Sokolově," nastínil provizorní řešení Pavel Raška, vedoucí střediska Karlovarsko společnosti Viamont Regio.
Na trati z Karlových Varů do Mariánských Lázní se snaží Viamont najít náhradní autobusovou dopravu. "Tady se momentálně snažíme sehnat autobusy, abychom zajistili náhradní dopravu. Pro naše cestující budeme chtít udělat maximum. Situace ale není jednoduchá," poznamenal Raška.
Situaci monitoruje také Karlovarský kraj.
"Sledujeme dění týkající se stávky odborů v dopravě na území našeho regionu. Průběžně jsme informováni i ze strany dopravců. V současnosti platí, že odboráři v autobusové dopravě podpoří protest plánovaný na čtvrtek 16. června symbolicky, jiná situace je ovšem v železniční dopravě. Podle informací Českých drah bude doprava na jimi provozovaných tratích zastavena, kromě tratí, na nichž jsou výluky, tedy železnice mezi Karlovými Vary, Nejdkem a Potůčky, směr Cheb, Františkovy Lázně a Bad Brambach a z Chebu do Schirndingu, a kde i během čtvrtka bude zajištěna náhradní autobusová doprava," informoval Petr Navrátil, náměstek hejtmana Karlovarského kraje. "Vedení podniku nyní zvažuje kyvadlovou dopravu autobusy do škol, o konečném rozhodnutí ještě bude informovat veřejnost i vedení kraje," dodal Navrátil.
Dobrou zprávou pro cestující v Karlových Varech je informace, že městská hromadná doprava v lázních pojede normálně.
"Po dohodě s odborovou organizací můžeme oznámit, že zítra vyjedou všechny městské a linkové autobusy včetně lanových drah podle jízdních řádů platných pro tento den," potvrdil Pavel Bohánek, ředitel karlovarského dopravního podniku. "Stávka vyhlášená dopravními odborovými svazy bude podpořena pouze symbolicky, v autobusech budou vylepeny plakáty o stávce v dopravě a pracovníci společnosti, kteří budou vyjadřovat podporu stávce, budou označeni kulatou nálepkou," dodal ředitel.
Že by stávka na železnici ohrozila výuku, se školy v kraji příliš neobávají. "Žádné zvláštní řešení na čtvrteční den, co se týče železniční stávky, neplánujeme," řekl zástupce ředitele pro teoretické vyučování na Integrované střední škole v Chebu Tomáš Humeník Babický.
"Spousta studentů se k nám dostane autobusem. Nepočítáme s tím, že by výrazným způsobem vzrostla absence," nastínil zástupce ředitele Humeník.

Reakce DP Karlovy Vary

10. června 2011 v 14:58

Vedení společnosti Dopravního podniku Karlovy Vary, a.s. po vzájemné dohodě s odborovou organizací oznamuje, že v pondělí 13. června 2011 vyjedou všechny městské a linkové autobusy včetně lanových drah podle platných jízdních řádů.
Vyhlášená stávka dopravními odborovými svazy bude podpořena pouze symbolicky, v autobusech budou vylepeny plakáty o stávce v dopravě a pracovníci společnosti, kteří budou vyjadřovat podporu stávce, budou označeni kulatou nálepkou.

Odboráři v pondělí totálně zablokují dopravu po celé zemi, nejvíc to schytá Praha

10. června 2011 v 13:49 Media servis
V pondělí ve 3:00 se zastaví všechny vlakové spoje v zemi a veřejná doprava ve větších městech, hlavní silniční tahy budou blokovány. Odbory totiž vyhlásily stávku na protest proti vládním reformám. V hlavním městě bude doprava podle odborářů kompletně zablokována včetně provozu metra.

Kolaps se očekává také v Brně , Ustí Nad Labem, Plzni, Olomouci, Opavě a dalších městech.
"Ke stávce nás dohnala vláda ČR. Jedním z hlavních poslání odborů je jednání. Stávky jako krajního prostředku jsme vždy využívali jen zřídka a ve vypjaté situaci. K tomu došlo nyní," prohlásil prezident federace strojvůdců Jindřich Hlas.
Také si přečtěte

V prohlášení Koalice dopravních odborových svazů pak jako důvod stávky uvedl, že vládní reformy ještě více zadluží zemi, poškodí občany a způsobí privatizaci veřejných služeb.

"Občanům se omlouváme"

"Zároveň se omlouváme všem občanům, kterým to způsobí komplikace," uzavřel Hlas a vyzval občany, aby jejich protest podpořili s tím, že stávkují i v jejich zájmu.
Šéf Asociace samostatných odborů Bohumír Dufek upřesnil, že odbory budou blokovat v Praze hlavní silniční tahy a MHD. Zastavit by se tak mohly například magistrála, Jižní spojka nebo třeba pražský okruh. Úplné zastavení provozu metra a ostatních linek je černou můrou dopravců.
"V tuto chvíli nejsme informováni o tom, které části města by měly být zablokovány. Policie může reagovat pouze v rámci zákona, to znamená, že zasáhne pouze v případě, že by došlo k ohrožení života, zdraví či majetku. Bude se snažit především zajistit průjezd složkám Integrovaného záchranného systému, tedy sanitkám a hasičům," řekl pražský primátor Bohuslav Svoboda.
Součástí dohody vedení města a pražského DP s odboráři je podle 1. náměstka primátora Karla Březiny (ČSSD) to, že stávkující nebudou komunikace blokovat majetkem dopravního podniku, tedy tramvajemi a autobusy.
Pražská policie zatím neinformovala, jakým způsobem bude reagovat na případné zablokování komunikací v hlavním městě. "O situaci nyní jednáme, vyjádření bude k dispozici odpoledne," řekla před polednem Novinkám mluvčí pražské policie Jana Rösslerová.
Krizový štáb hlavního města doporučuje řidičům nejezdit v pondělí přes Prahu, rodiče by měli zvážit, zda poslat děti do školy.
Dopravní odbory ovšem avizují, že stávka bude mít celonárodní charakter, zatím prý není pouze jasno, zda zasáhne i vzdušný prostor.

V Ústí na Labem se chystá tichý protest

K výše uvedeným městům by se měla přidat ještě další, zatím však nejsou známy parametry a rozsah jejich opatření.
Například v Ústí nad Labem bude stávka jen naoko. Zaměstnanci místního dopravního podniku se ke stávce dopraváků sice připojí, autobusy i trolejbusy ale pojedou.
"Na pátečním jednání naší organizace se dohodlo, že se připojíme pouze symbolicky, omezovat provoz nechceme," řekl Právu předseda odborové organizace DOSIA Dopravního podniku města Ústí nad Labem Martin Dvořák. Podle něj budou ale stávkující označeni, patrně logem odborového svazu.

Brno bez většiny spojů

Z celkového počtu 1 500 kmenových řidičů Dopravního podniku města Brna jich hodlá stávkovat přes 90 procent, sdělil v pátek Právu předseda tamní organizace Odborového svazu dopravy Libor Weinstein. Stávka v Brně začne ve stejnou hodinu jako v Praze, o ukončení budou ještě odpoledne odboráři jednat s vedením podniku. Stávkovat budou i pracovníci v depech a také administrativa, ale podle odborářského bosse zhruba jen z 80 procent.
Mluvčí brněnských dopraváků Linda Škrancová sdělila, že se vedení již dohodlo se všemi čtyřmi odborovými organizacemi, aby zůstal zachován provoz na pracovištích, kde by mohlo dojít k ohrožení bezpečnosti provozu, například v dopravně energetickém dispečinku.
"Také jsme domluveni, že stávkující nebudou blokovat prázdnými vozidly výjezd těm, kteří stávkovat nechtějí," zdůraznila mluvčí. Podnik předpokládá, že alespoň částečně pojedou tramvaje na páteřních linkách, třeba č. 1 a 8, z trolejbusů linky 25 a 26. O situaci v pondělí bude vedení s odbory jednat i o víkendu.

Olomouc bude stát do 16:00

Velké problémy budou mít v pondělí zřejmě i lidé, kteří budou chtít využít městskou hromadnou dopravu v Olomouci. Mnohé tramvaje a autobusy tu totiž od brzkého rána do 16. hodiny nepojedou.
"Zatím se chce ke stávce připojit zhruba polovina řidičů, s dalšími budeme ještě jednat, a to i v sobotu a neděli. Každý se může rozhodnout sám, zda chce lepší podmínky pro život, nebo sklopí hlavu jako ovce," řekla Právu v pátek odborářská předsedkyně v Dopravním podniku města Olomouce (DPMO) Josefa Bučková. Zdůraznila přitom, že stávka není zaměřena proti zaměstnavateli, ale proti vládním reformám, zejména pak ve zdravotnictví a sociální oblasti.
"Víme o tom, že se naši odboráři ke stávce připojí, a to nikoliv manifestačně. Budeme se za daných podmínek snažit zajistit maximálně možný rozsah dopravy," řekla Právu mluvčí DPMO Magdaléna Kopřivová.

Ostrava lavíruje mezi psychickou a fyzickou podporou

Odboráři z Dopravního podniku Ostrava sotva ukončili jednu stávku, už se hrnou do druhé. V pondělí ukončili šestidenní stávku v ostravské veřejné dopravě za vyšší mzdy, týden nato hodlají podpořit i celostátní protest.
"K celonárodní stávce se připojíme, ještě ale nevím, jakou formou. Zda fyzickou, či jen psychickou podporou. Jednat o tom budeme ve 14 hodin," řekl Právu šéf ostravského odborového klubu DOSIA Ivo Protivínský. Stávku podporují také dopraváci z Opavy.

Stojí za námi většina veřejnosti, myslí si Zavadil

Stávka potrvá od 3:00, konec stávky ještě nebyl stanoven, podle vyjádření odborářů, ale může trvat i do půlnoci.
Předseda největší organizace Českomoravské konfederace odborových svazů Jaroslav Zavadil vyjádřil stávce podporu a dodal, že vyhlašují stávkovou pohotovost, kdy by případná stávka mohla mít "úplně jiné rozměry", což by "opravdu nerad".
Zavadil mimo to vyjádřil přesvědčení, že se stávkou sympatizuje drtivá většina veřejnosti. Stávce podle něj již není možné zabránit.
Výběr větších stávek v dopravě v ČR
4. února 1997 - Začala stávka železničářů, která měla trvat 48 hodin. Byla ale několikrát prodloužena a skončila až 8. února. Hlavním organizátorem bylo Odborové sdružení železničářů (OSŽ), které spolu s dalšími odborovými svazy působícími na železnici předložilo několik požadavků (odvolat vedení ČD, zastavit nesystémové kroky na železnici, neuplatňovat sankce vůči stávkujícím, uzavřít dohodu s premiérem o závazku vlády předložit koncepci dopravní politiky). Stávky se zúčastnila asi polovina zaměstnanců ČD. Výsledkem byla dohoda mezi OSŽ, ministerstvem dopravy, Správní radou Českých drah a ČD.
8. března 2000 - Výstražná patnáctiminutová stávka Asociace samostatných odborů (ASO) způsobila zpoždění 101 vlaků. Podle ČD se většina zaměstnanců společnosti od stávky distancovala. Stávku vyhlásila ASO na protest proti údajnému neřešení sociálních problémů.
3. února 2003 - Uskutečnila se stávka řidičů pražských tramvají organizovaná Federací řidičů tramvají. Protestující si chtěli vymoci stejné podmínky, jako měli řidiči autobusů, a chtěli odvolání tehdejšího generálního ředitele dopravních podniků Milana Houfka. Z 80 procent řidičů odhodlaných stávkovat jich nakonec zůstalo ve stávce 30 procent. Veřejná doprava nebyla narušena. Stávku provázel spor, protože dopravní podnik si najal na bezpečnostní agenturu, která bránila stávkujícím, aby blokovali vozovny.
21. června 2004 - Ranní stávky v MHD se v Praze zúčastnilo přes deset procent řidičů autobusů, takže se cestujících významněji nedotkla. Na protest proti vládnímu návrhu silničního zákona stávkující od 08:00 na 20 minut přerušili dopravu.
16. března 2006 - Půlhodinová polední stávka strojvedoucích na železnici ovlivnila pravidelnost železničního provozu jen minimálně. Zastavením provozu strojvůdci protestovali proti tomu, že by podle připravovaného zákoníku práce mohl zaměstnavatel uzavřít kolektivní smlouvu jen s nejsilnější odborovou organizací.
24. června 2008 - Hodinová výstražná stávka proti reformám kabinetu Mirka Topolánka pořádaná ČMKOS se dotkla i dopravy. Největší dopady měl hodinu a čtvrt trvající protest strojvůdců, kteří ve 13:00 zastavili vlaky po celé ČR. Podle Českých drah stálo zhruba 80 procent všech spojů, tedy asi tisíc vlaků. V mnoha městech nejezdila hromadná doprava - největší rozsah měla stávka asi v Brně, autobusy, tramvaje či trolejbusy nejezdily různě dlouho i v Ostravě, Opavě, Ústí nad Labem a dalších městech. Naopak pražská MHD většinou fungovala.
Zdroj: ČTK

Omezení na linkách MHD v neděli 12.6.2011

1. června 2011 v 18:16 MHD Karlovy Vary

Dne 12.6.2011 z důvodu konání Karlovarského Karnevalu dojde k následujícímu omezení v provozu na linkách Městské Hromadné Dopravy v Karlových Varech:
  • Linka č. 1 : v době od 14.00 do 16.30 hodin nepojede v úseku Tržnice - Lázně III a zpět.
  • Linka č. 2 : v době od 14.20 do 15.40 hodin nepojede v úseku Richmond - Divadelní náměstí a zpět. U Richmondu bude v uvedené době zastavovat v zastávce linky č. 7.
  • Autovláček: v době od 14.00 do 16.00 hodin nebude v provozu.